Za nami je raziskovalni tabor, ki se je odvil med vikendom od 11. do 13. novembra 2022, v CŠOD Medved. Učenci, ki so se udeležili tabora so bili naravoslovni navdušenci, ki jih zanima predvsem astronomija. Namreč, CŠOD Medved, se nahaja v manjšem zaselku Medvedje Brdo pri Rovtah, ki je oddaljeno od večjih krajev in je prav zato primerno za opazovanje nočnega neba, torej primerno za dejavnosti astronomije.
Na taboru je bil program izjemno pester in zanimiv. Pa si poglejmo, kako je potekal:
1.dan:
Po prijaznem sprejemu, uvodnih napotkih in predstavitvi progama so se učenci razporedili po sobah. Dobili so posteljnino in uredili sobe ter komaj čakali na kosilo in pričetek delavnic. Seveda so najprej poslušali o tem, kaj je vesolje, kako je nastalo in koliko je staro… Torej, spoznali, kaj proučuje znanstvena veda astronomije in v čem se razlikuje od neznanstvene vede astrologije. Predavanje je bilo nadvse zanimivo in poučno. Nadaljevali so z delavnico o stelariumu in kako uporabljati zvezdne karte. Pred večerjo nekaj akcije na športnem igrišču, po večerji pa spoznavanje teleskopa in njegove uporabnosti. Zaradi meglice, ki se je pojavila v večernem času, so si najprej ogledali stelarium našega neba, nato pa s pomočjo treh teleskopov poiskali nekatere najbližje zvezde, planete in seveda Luno. Z laserjem pa iskali najbolj prepoznavna ozvezdja.
2. dan:
Takoj po odličnem zajtrku so se učenci odpravili v učilnice, kjer so spoznali, kaj je in kako deluje camera obscura, sončna ura in planetarij. Veliko so se naučili tudi o Zemljinem edinem satelitu, Luni – kako naj bi nastala, kaj predstavljajo Lunine lise, zakaj je na Luni polno kraterjev in kako je do prišlo do njihovega nastanka. Nadaljno so se seznanili s kroženjem Lune okoli Zemlje ter spoznali, kako pride do nastanka Luninih men. Da bi bolje razumeli delovanje vsega naštetega, so po skupinah izdelali različne modele: camero obcuro, sončno uro, planetarij, model kroženja Zemlje okoli Sonca in Lune okoli Zemlje ter model prikaza Luninih men. Nekatere od naštetih izdelkov so učenci prinesli domov, nekatere pa v šolo – za lažje razumevanje učne snovi. Med dejavnostmi so si učenci vzeli odmor za ogled Sonca in njenih peg, s teleskopom. V popoldanskih urah so učenci postali malce bolj športno aktivni. Izvedli so krajši orientacijski pohod s astro kvizom, plezali po zunanji plezalni steni in izdelali “astro” pizzo, ki so jo za večerjo tudi pojedli. Odlična je bila! Večer je bil je rezerviran za “leteči kviz”. Ko bi jih le videli, kako so uživali in tudi znali!
3. dan:
Zadnji dan ni bil nič manj pester. Učenci so v samo enem dopoldnevu izdelali model rakete, mednarodne vesoljske postaje, 3D ozvezdja ter življenjski cikel zvezd in kozmični koledar. Od vsega naštetega pa je bilo seveda najbolj zanimivo gledati, kako visoko letijo rakete.
Vsega lepega je enkrat konec, tudi tabora astronomije. Učenci so se veliko naučili in veliko lepega doživeli, predvsem pa so polni novega znanja o vesolju, zvezdah, planetih, ozvezdjih in osončjih.
Kako so se imeli na taboru, si lahko ogledate na priloženih slikah.